UdálostiCo přinesla druhá konference Power Talks zaměřená na sebevědomí a úspěch
Cindy Kerberová29. 11. 2024
Sebevědomím k úspěchu. S tímto podtitulem se ve čtvrtek uskutečnila druhá konference programu Power Talks, který iniciovala značka Kérastase ve spolupráci s Britskou obchodní komorou. Na pódiu v pražské galerii Mánes se postupně vystřídaly návrhářky či manažerky. Nechyběla ani modelka a filantropka Tereza Maxová a feature editor Vogue Czechoslovakia a zakladatelka komunity som bohyňa, všetky sme Ema Müller.
V loňském roce spustila značka
Kérastase ve spolupráci s Britskou obchodní komorou flash mentoringový program s názvem
Power Talks. Tato celosvětová iniciativa cílí na rozvoj žen a jejich kariéru, zejména na nutné posilování sebevědomí a rozšiřování jejich potenciálu. Konference, která proběhla ve čtvrtek odpoledne, přinesla nové poznatky, informace, a především inspiraci pro mladou generaci, která řeší otázky spojené s pracovním růstem, budováním si vlastní kariéry, ať už v rámci korporátních firem, módních značek, nebo sociálních sítí. Na pódiu se v rámci tří panelů postupně vystřídalo devět hostek.
V první sekci, nazvané
Fashioning Your Way, se setkaly tři výrazné osobnosti módního průmyslu: redaktorka České televize a autorka knihy
On Fashion Adéla Šponerová, grafická designérka
Mikina Dimunová a zakladatelka módní značky ROJI
Jitka Ročňová. Společně diskutovaly o svých zkušenostech a výzvách v tomto dynamickém odvětví. Probraly otázky jako udržitelnost, ale také, jak si ve vysoce konkurenčním prostředí zvednout sebevědomí. „Pro mě to nikdy nebylo úplně jednoduché. Nikdy jsem neměla ambice být úspěšná a exponovaná, až jsem zjistila, že jsem takovou stala. Trému mám stále, to asi nikdy nezmizí. Ale řekla jsem si: Pojď dělat něco, co po tobě zůstane," svěřila se Mikina Dimunová. „Fake it 'til you make it. Naučila jsem se sebevědomí nejdřív hrát, dokud se z toho nestala realita. Když jsem začínala svou kariéru, byla jsem velmi pokorná, až moc skromná. Dneska bych doporučila: Pokud vás vyhodí dveřmi, vlezte tam oknem." Jak podtrhla Adéla Šponerová, úspěch nespočívá jen v kariéře. Je důležité pečovat i o ostatní oblasti života, které nás naplňují. „Nestačí mít sebevědomí jen kvůli úspěšné kariéře, potřebujete jej čerpat i odjinud."
Druhá panelová diskuse se zaměřila na budování kariéry v rámci korporátu.
Lucie Kozák, brand business director značek L'Oréal Professionnel a
Kérastase,
Majka Sobčáková, senior media & advocacy manager značky Kérastase, a Zuzana Záhorová, EMEA streaming partnership manager ze společnosti Warnes Bros, probraly koncept úspěchu, neúspěch coby pozitivní aspekt v kariéře, vlastní zkušenosti s mentoringem, diskriminaci žen v práci, úskalí ženského kolektivu i to, kde hledat motivaci. Všechny se shodly, že je ženský kolektiv motivuje. „Ale neměla jsem tak vždycky. Jsem velmi soutěživý člověk, měla jsem k úspěchu ostatních toxický vztah," přiznala Majka Sobčáková. „Velmi mně pomohla moje předchozí manažerka, která mi poradila, abych se zbytečně neporovnávala s ostatními, ale pouze sama se sebou, a sledovala, jak se sama posouvám. To mě velmi uvolnilo a dneska se dokážu mít radost z úspěchu druhých a sama na sobě mnohem lépe pracovat."
Zuzana Záhorová zase zdůraznila, jak ji samotnou práce v ženské týmu obohacuje. „Ostatní ženy nevnímám jako konkurenci, naopak mě krásné, úspěšné ženy motivují," a přidala také důležitý vzkaz: „Dnešní firmy by si měly uvědomit, že je potřeba mít lidi čistě na manažerské pozici, kteří vedou týmy, a pak individuální osobnosti, které přispívají k výsledku. Tedy ty, kteří jsou nejlepší v samotné exekutivě."
Klíčový projev konference přednesla modelka a filantropka
Tereza Maxová, která se do
Power Talks v roli ambasadorky zapojila od počátku také coby jedna z mentorek. Ve svém projevu zdůraznila důležitost zázemí a komunity. S přítomnými hosty se podělila o klíčové momenty své kariéry a jak se vypořádávala s konkurencí na počátku dráhy modelky. Muvila také o chvíli, jak a proč se před 28 lety rozhodla založit svou nadaci. „Člověk by se neměl podceňovat, což ženy často dělají. Všichni jsme v něčem dobří," zdůraznila. Samozřejmě nevynechala ani téma pomoci druhým: „Komu se daří, ten by měl pomáhat. Nemusíte mít velké finanční prostředky a dávat je na charitu. Někdy prostě stačí být s těmi druhými, být tam pro ně. Dát svůj čas, svou energii."
Ve třetím panelu probrala
Ema Müller s tvůrkyní obsahu a instruktorkou pilates
Kateřinou Frič plusy a mínusy budování kariéry na sociálních sítích, kdo je a není influencer, jak se influenceři liší od tvůrců obsahu, toxické prostředí sociálních sítí i to, které platformy přinášejí i pozitivní příklady.
Co je Power Talks?
Flash mentoringový program, který si klade za cíl posilovat sebevědomí žen, rozvíjet jejich dovednosti potřebné k úspěšné kariéře a budovat nové kontakty a propojení osobností, a tím i povzbuzovat ostatní ženy.
Program Power Talks zahájit svou činnost v listopadu 2023 ve spolupráci značky Kérastase s Britskou obchodní komorou.
Pro koho je program Power Talks určený?
Pro ženy ve věku 18 až 29 let. Program probíhá formou tzv. flash mentoringu, během kterého se mentorované ženy setkávají s vybranými mentorkami na hodinovou mentoringovou sekci.
Co je flash mentoring?
Flash mentoring stojí na myšlence, že i jedna hodinová konverzace může mít pozitivní a zásadní vliv. Mentoringové vztahy, i když krátké, slouží k prozkoumávání možností, objevování nových zájmů, kultivování vlastních schopností, naučení se činit jasná a sebevědomá rozhodnutí.
Jak se mohu do Power Talks přihlásit?
Pokud je vám mezi 18 a 29 lety a žijete v Česku nebo na Slovensku, registrujte se do 24. listopadu 2024 na
powertalks.cz. Třetí vydání flash mentoringového programu se uskuteční 5. prosince 2024 online.