UměníČtyřnohá influencerka Choupette
Julia Hobbs25. 11. 2019
Díky safírově modrým očím, osobním zaměstnancům a zálibě v létání soukromým letadlem se stala senzací sociálních sítí. V módním světě, kde není o milovníky koček nouze (jsou mezi nimi například Grace Coddington a Giorgio Armani), Choupette (což ve francouzštině znamená „miláček“) bezesporu kraluje.
„Nikdy jsem si nepomyslel, že bych se mohl zamilovat do zvířete,“ řekl Karl Lagerfeld
CNBC v roce 2017. „Musíte ji vidět. Okamžitě se do ní zamilujete, protože je neuvěřitelná.“
Foto: Choupette by Karl Lagerfeld
Není divu, že se jeho okouzlující birma stala i hlavní hvězdou knihy fotografií, jejichž autorem je sám slavný designér. Choupette zachytil, jak spí v (nepochybně velmi drahém) pelíšku nebo si hraje uvnitř kartonové krabice. Přestože estetika knihy může být považována za minimalistickou, nelze totéž říci o životním stylu Lagerfeldovy společnice. Status Choupette jako nejvíce rozmazlované kočky na světě se stal metaforou pro excesy a občasnou absurditu luxusní módy a stvořil neoficiální fenomén
@choupettesdiary. Starat se o Choupette způsobem, na jaký je zvyklá, vyžaduje nejen jednoho, ale celý tým pečovatelů.
„Je to elegantní dáma... se svou osobní komornou,“
prozradil Karl Lagerfeld. „Je toho spousta: pětkrát denně jí vyčistit oči, kartáčovat její bílé chlupy... Je to práce na plný úvazek.“
Pak je tu ono soukromé letadlo. Fotografie Choupette, jak během letu pozoruje oblohu, v roce
2013 obletěla celý svět. A kniha nabízí další, dříve nezveřejněné důkazy takového rozmazlování, včetně jiného snímku z letadla vedle dvou bílých orchidejí. „Myslím, že má nádherný život. Cestuje se mnou a svou pečovatelkou. Nikdy není sama,“
vysvětlil Lagerfeld.
Foto: Choupette by Karl Lagerfeld
Foto: Choupette by Karl Lagerfeld
Foto: Choupette by Karl Lagerfeld
Kromě dohadů o velkém dědictví po
zesnulém návrháři vydělává Choupette také vlastní peníze, mimo jiné z kampaní v Japonsku a Německu, což byla spolupráce, kterou Karl Lagerfeld vzdal hold jejímu poutavému vzhledu.
Přesto není kniha ódou na extravaganci. Zobrazuje spíše hluboký pocit vděčnosti ze strany umělce za objektivem. Čtyřnohá módní influencerka původně nepatřila k módnímu domu Chanel, do Lagerfeldova života ji přivedl až francouzský model Baptiste Giabiconi. „Jeden z mých přátel mi ji svěřil se slovy: Na dva týdny odjíždím, můžeš se o ni postarat?“ zavzpomínal návrhář. „Když se vrátil, řekl jsem mu: Je mi líto, Choupette je moje, nevrátím ji. A pak se z ní stala slavná hvězda.“
Na otázku, jak Choupette změnila jeho život, odpovídal Karl Lagerfeld jednoznačně: „Myslím, že jsem se stal lepším člověkem. Dává mi energii, je to velmi zvláštní. Když je vedle mě, cítím se jako nabitý telefon.“