Vogue LeadersMísto, kde se můžete znovu zamilovat
Cindy Kerberová16. 8. 2021
Mnoho lidí neví, co chce. Neumí svá přání a představy ani popsat. Jak jim tedy dát to, o čem ani netuší, že mají chtít? Spoluzakladatelky úspěšného beauty concept storu na pražských Vinohradech mají recept, jak i v takovém případě uspět.
Jak už to u spousty úspěšných projektů bývá, i na začátku vybudování jednoho z mála úspěšných beauty concept storů v Česku byla náhoda. „Byla to velká neznámá, přešlapy a nakonec naše setkání a z něj současný projekt
MySkino,“ říkají Andrea Hájková s Hankou Neubertovou; energické dámy, kterým se povedlo na lokální trh přivést celou řadu jedinečných značek a parfémů, k nimž sice musíte „dorůst“, ale kterých se už nikdy nebudete chtít vzdát. Mluvím z vlastní zkušenosti. Parfémy značky Akro, za nimiž stojí
mistr parfémář Olivier Cresp, je moje srdeční záležitost. Stejně jako pleťová kosmetika Antonia Burrell a tuhá mýdla Bronnley.
Foto: archiv MySkino
Andrea Hájková a Hana Neubertová
Z původního e-shopu se nakonec stal kamenný obchod na pražské Vinohradské třídě, kde pokaždé objevíte něco nového, vzrušujícího, bez čeho nemůžete odejít. Portfolio majitelky budují opravdu chytře a nesoustředí se pouze na niche vůně tvořící většinu sortimentu. „Značky si vybíráme podle toho, jestli je také chceme. Pokud neosloví nás, nechceme je nabízet ostatním. Spousta brandů neprojde naším interním kolečkem, protože nám z nějakého důvodu nesedí, nenadchne nás. Pokud se ale shodneme na tom, že jsme z něčeho všichni nadšení, pak u nás má své místo,“ vysvětluje Andrea Hájková s tím, že zásadní je samozřejmě kvalita.
Nejsme klasické obchodnice, prodáváme příběhy.
Pustit se do distribuce a prodeje kosmetiky není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Trh je přesycený, neustále se objevují nové značky, ať už zahraniční, tak lokální a většina zákazníků přitom zůstává věrna tomu, co dobře zná. Ochota experimentovat ve společnosti obecně chybí. Na druhou stranu jsou projekty jako
MySkino důkazem, že se prosadit lze. Za předpokladu, že máte jasnou vizi, víte, kdo je váš zákazník a čím ho oslovit.
Mít svého favorita v pražském butiku se zářivě bílými stěnami není nic těžkého. Vedle zmiňovaných značek tu mají kvalitní výběr svíček i kompletní portfolio značky Nicolaï, za níž stojí francouzská parfémářka Patricia de Nicolaï ze slavného rodu Guerlain. „Já osobně jsem věrná kosmetice Antonia Burrell, jejich čisticí olej používám roky,“ svěřuje se Andrea Hájková. „Také miluji deodorant Bloc Hyalin od Feret, pleťové sérum Midnight Beauty od nové značky Flower and Spice s růží a koriandrem.“
Na značce Antonia Burrell se obě dámy jednohlasně shodují. „Forest Dew bych mohla pít,“ směje se Hanka. „Velmi jsem si oblíbila šípkový olej od Merme Berlin a domácí produkty od australské značky Bondi. Jinak kosmetiku střídám, abych mohla radit zákazníkům. Z parfémů mám ráda Fig Tea od Nicolaï a na léto Body Splash od Jardins d´Écrivains.“
Vonět jinak se stalo naším heslem.
Foto: archiv MySkino
Hana Neubertová a Andrea Hájková
MySkino je místem, kde si začnete budovat nebo rozšíříte svůj parfémový šatník. Koncept jedné vůně na celý život je ostatně dost přežitá představa. Jen málokomu sluší stále stejný parfém. Stejně jako málokdo nosí celý život jedno tričko a jedny džíny. „Většina příchozích hledá pořád to stejné. Zvláštní je, že vlastně nechtějí změnu,“ zamýšlí se Andrea. „Je složité rozbourávat zažité rituály. Většinou přijdou ve chvíli, kdy se jejich oblíbená vůně přestane vyrábět. Chtějí to samé, my jim pomáháme znovu se zamilovat.“
Osobní přístup & e-komerce
Nedílnou součástí konceptu nezávislého beauty storu je servis a osobní přístup. Bez toho se dnes žádný kosmetický byznys bez ohledu na svou velikost budovat nedá. E-komerce zejména od jara 2020 dost zamíchala kartami, zákazníci se nuceně přesunuli do online světa. Seznam priorit a obsah nákupních košíků se radikálně změnil ve prospěch skincare, čisticích produktů, dezinfekce a uklidňujících vůní do interiéru. Právě v posledně jmenované kategorii dámy výrazně rozšířily nabídku a zároveň přinesly zcela nové značky jako například švýcarskou
skin689 zaměřenou na povislé partie těla a celulitidu. Další budou následovat.
„E-shop nám pomohl přežít, ale rozhodně nenahradí fyzický nákup vůně,“ vysvětluje Andrea Hájková. „Během lockdownu nás živila hlavně kosmetika. Jsme rády, že máme portfolio tak vyvážené a zároveň řadu stálých zákazníků. Po znovuotevření se pak neprodal jediný skincare produkt, opravdu jen parfémy, všichni příchozí šli rovnou ke stěně s vůněmi.“ E-shop
MySkino.cz zůstává i nadále velkou prioritou. „Hodně se zaměřujeme na anglickou verzi e-shopu, plánujeme další rozšíření za hranice a chceme prodávat produkty, které máme v distribuci, i ostatních partnerům v Čechách a na Slovensku.“