Vogue Supports Local Fashion

#VogueVerdict: Charakterové studie Gnidiakové a Jurčíkové

Vystavět kolekci na charakterové studii může být stejně tak brilantní jako plytké. Fascinace příběhem postav totiž může odvést pozornost od detailů nebo integrity celku. Alexandra Gnidiaková se nechala inspirovat Toyen, Valérie Jurčíková zase podobou jakési Britney z tramvaje.   
Představte si palác, který se zvenku tváří, že vás zchladí svými kamennými sály, ale místo toho vás vyudí jak makrelu. V podstatě pokojíčky neobkládají kamenné štuky, ale vyhřáté textilní nebo papírové tapety. Cítím se jako na bikram józe. Not demure, not cutesy. 

Alexandra Gnidiaková

Do prvního salónku původního sídla Gallasů vplouvá první look kolekce Alexandry Gnidiakové. Mezi diváky vchází něžnost. Mačkaná košile s límcem mima při pohybu odhaluje každý sámek, každý záhyb, působí jak zmuchlaný papír, a proto dokonale kontrastuje s plynulostí saténové sukně. Čiší z toho jistý dualismus. A neprojevuje se jen v tomto looku. Autorka k saténu přikládala také mohér, zatímco vlnu zas tu a tam prokládá elstenovým materiálem. Všechno je šedé. Ale dobře šedé. Něžně šedé. Nabírané rukávy jednoho z dramaticky naddimenzovaných kabátů působí tak romanticky. Precizní švy svádějí pohled k detailu. Chcete se zamilovat. Ale představu podobenství s avantgardní Toyen přece jen něco kazí: delikátnější vlna by celkům rozhodně přidala, stejně jako úprava stylingu. Čelenky působily až příliš kostýmně a jednotlivé celý line-up tak v přehršli monolitických kombinací ztrácel na dynamice.  

Valérie Jurčíková

V tiskové zprávě Valérie Jurčíkové se píše o ženě v uspěchaném městě. Prý sní o přírodě, a to ještě když jede tramvají. Těžko si lze takové obrazy představit. Valérie se spíš chtěla svézt na tripu jakési Britney Spears v taxíku směr Staré Město. Jsme tu pro vrstvený denim, fandíme mu, chceme ho a víc. Na botách a klidně na vlečkách připomínající couture zpracování. Klidně doplněný toxickými barvami připomínající smog velkoměsta. Síla každé zpodobnění téhle Y2K ikony podporuje i cast. Škoda, že nemůže jít rychleji a dupat. (Nacházíme se v historické budově, zrestaurované podlahy paláce chrání i speciální stopky na podpatcích návštěvnic i modelek.) Skoro každá druhá Britney má na sobě i kovové řetízky, tu a tam tvarované do kruhu, to aby bylo všem jasné, že tahle holka neví, jak z toho svého vystoupit. Návrhářka prý použila až čtyři kilometry řetízků. Působivé, stejně jako sluneční brýle, které vytvořila designérka Karolína Vintrová. Valérie se skutečně snažila, ale možná i přílišné snahy je někdy moc. Téhle kolekci chyběl edit. Pseudokrajkový potisk, samet, proužkovaná obleková metráž, denim, kov...