Vogue Supports Local FashionVogue Supports Local Fashion: Pietro Filipi AW20/21
tým VOGUE10. 6. 2020
Česká značka Pietro Filipi se v podzimní a zimní kolekci s názvem Atlas mraků inspirovala emocemi a vztahem mezi základními lidskými smysly. #VogueSupportsLocalFashion
Charakteristickým rysem dámské kolekce jsou čisté linie, víceúčelovost a maximální objem v minimalistickém pojetí. „Nová kolekce je o hledání klidu, ztišení, jemnosti, nadsezonní design přidává modelům novou hodnotu a souzní s potřebou udržitelnosti. Jemné barevné kombinace nechají zazářit vaši vnitřní krásu. Hlavním tématem printů je obloha v symfonii barev, nálad a nestálosti. Barevně se kolekce vyvíjí od pastelových tónů k sytým intenzivním barvám,“ popisuje Monika Drápalová, kreativní ředitelka Pietro Filipi.
Kolekce, která vznikla před koronakrizí, tak definovala období, které následovalo a které vedlo k tomu, že si většina z nás uvědomila důležitost zpomalení.
Pánskou kolekci návrháře Filipa Hiekeho ovlivnil vztah mezi základními lidskými smysly, jejich vzájemné posilování a estetika japonského přístupu k minimalismu, která je populární i ve skandinávských zemích. „Severský přístup k životu je pro mě osobně velmi inspirativní a odráží se i do kolekce pro letošní chladnější měsíce. Jedna stránka proto odráží právě minimalismus a ideální šatník současného muže. Druhá poloha reflektuje důležitost haptického vjemu, který je jedním ze základních lidských smyslů. Nadčasové materiály a základní tvary s teplou paletou přírodních barev volně navazují na letní kolekci.“
Prémiové přírodní materiály uvádějí v případě obou kolekcí veškeré modely do reality díky preciznímu krejčovskému řemeslu, na kterém si značka zakládá. Monika Drápalová navíc v nové kolekci opět spolupracuje s textilním návrhářem Janem Grabowskim, který modifikoval fotografie oblohy do nových obrazů a schémat.
Udržitelnost
Kolekce Pietro Filipi tak opět nabízí i vizuální podívanou a vytváří přiléhavý šatník jednadvacátého století. A to díky zodpovědnému přístupu. Po společenské krizi způsobené pandemií přináší značka disruptivní pohled na vztah mezi módními tendencemi a osobním šatníkem. Filosofickým přesahem nabádá k rozvážným volbám, ucelenému přístupu a upřímnosti.
„Móda není jen povrchní svět, musíme si uvědomit moc sdělení, které kolem sebe vysíláme. A nejen o sobě. Oděv je většinou prvním indikátorem změn ve společnosti, pracuje totiž s emocemi a je tedy přímo napojen na lidské intuitivní vnímání. Proto je vždy odrazem doby, ve které vznikl, a reaguje přirozeně na lidské potřeby a touhy. Udržitelnost je podstatné téma a nelze vypíchnout jen jednu část, které je potřeba se věnovat. Jde o ucelený komplex. Vše souvisí se vším. Jak žijeme, jak se chováme k sobě a svému okolí. To se odráží i v byznysu. Módu musíme vyrábět s promyšleným záměrem, abychom mohli vůbec na této planetě dál žít,“ dodává Monika Drápalová.
Kreativní ředitelka: Monika Drápalová
Návrhář pánské kolekce: Filip Hieke
Návrhářka dámské kolekce: Margarita Diaz Machado
Foto a video: Anežka Horová
Modelka: Andrea Mádlová (Pure Model Management)
Model: Daniel Matula (Pure Model Management)
Make-up a vlasy: Margita Skřenková (Maybelline NY)
Styling: Magda Žůrková