Beauty talkPavlína Pořízková se vrací do Estée Lauder a má k tomu dobrý důvod: Nebudu dělat nic, co je označené jako anti-aging
Jessica Diner30. 1. 2025
V exkluzivním rozhovoru pro Vogue odhaluje česká supermodelka Pavlína Pořízková důvody, proč se po téměř třech dekádách vrací ke spolupráci s americkou značkou Estée Lauder, která ji kdysi katapultovala mezi módní elitu a pomohla k tomu stát se jednou z nejslavnějších tváří světa. „Nebudu dělat nic, co je označené jako anti-aging,“ říká s tím, že chce zároveň změnit i názvy ikonických produktů.
Foto: Lachlan Bailey for Estée Lauder
Tvář Estée Lauder z 80. a počátku 90. let se vrací. Pavlína Pořízková je zpátky u značky, která ji proslavila
Je polovina ledna a česká modelka a spisovatelka
Pavlína Pořízková se zotavuje z nachlazení. Připojuje se přes Zoom ze svého amerického domova, kde se zachumlaná do deky na pohovce mazlí se svým rozkošným hluchým psem Ludwigem. I přesto, že se necítí úplně ve své kůži, vypadá úžasně.
Možná je to tím, že i když je Pavlína na 80 % svého standardu, pořád daleko převyšuje většinu lidí v jejich nejlepším rozpoložení. Je energická, bystrá a až nakažlivě nadšená ze své nejnovější spolupráce – stala se totiž globální ambasadorkou značky
Estée Lauder. A právě dnes Vogue exkluzivně tuto novinku odhaluje.
Návrat ke značce, která stála na začátku její kariéry
Toto spojení má dvě roviny. Pořízková byla původně tváří značky už v 80. letech, kdy právě zásluhou této role odstartovala kariéru supermodelky. Nyní se k
Estée Lauder vrací ve zcela nové podobě – vzhledem k tomu, že je silnou a vlivnou propagátorkou přirozeného stárnutí, značka si ji vybrala jako svou ambasadorku. Není divu, na
Instagramu, kde ji sleduje více než milion fanoušků, Pavlína pravidelně sdílí své názory na krásu a sebevědomí v každém věku. Těmto tématům se ale věnuje i ve své knize
No Filter: The Good, the Bad and the Beautiful, která je inspirativním čtením.
Blížící se šedesátka pro ni neznamená konec, naopak. Stává se významnou osobností pro ženy, které chtějí být viditelné v každé fázi života. „Ano, jsem opět u
Estée Lauder!“ podotýká s úsměvem. „Poprvé jsem byla jen mluvčí, teď jsem ale ambasadorka značky – a pro mě má význam i to, jak se věci pojmenovávají. Tentokrát mě oslovili proto, že se jim líbí to, co dělám já sama, nehledají jen nějaký obraz mého já. Na Instagramu nezveřejňuji jen krásné, líbivé fotky. Jsem otevřená a upřímná ohledně stárnutí a věřím, že ženy procházejí v životě různými fázemi. Jsme stále stejně hodnotné, jenom jinak.“
Foto: Victor Skrebneski
Pavlína Pořízková v jedné z původních kampaní pro Estée Lauder
Krása není o věku, ale o postoji
Pořízková bude zastupovat všechny kategorie produktů
Estée Lauder – péči o pleť, líčení i parfémy. Zdůrazňuje ale, že tato spolupráce pro ni není jen o produktech, ale především o hodnotách, které sdílí se značkou. Stejně jako klade důraz na slovo „ambasadorka“, pečlivě tedy volí i jazykové prostředky, kterými mluví o kráse. Například naprosto odmítá termín „anti-ageing“ – podle ní bychom se neměli snažit proti svému věku bojovat, ale cítit se skvěle v každém období života.
Vzpomíná na svůj první rozhovor s vedením
Estée Lauder ohledně nové spolupráce: „Řekla jsem jim: ‚Za prvé, nebudu dělat nic, co je označené jako anti-ageing. Pokud to po mně budete chtít, rovnou odcházím.‘ A oni na to: ‚To víme, proto jsme si vybrali vás.‘“ I my ve Vogue Czechoslovakia si toho velmi ceníme, protože již od prvního čísla je spojení slov „anti-aging“ na našem pomyslném seznamu zakázaných slov. Místo něj používáme
smart-aging.
Značka její hlas evidentně bere vážně. Pořízková se dokonce snaží prosadit změnu názvu jednoho z jejich ikonických produktů – Revitalizing Supreme+ Youth Power Moisturizer Creme. Místo slova „Youth“ (mládí) chce, aby se jmenoval „You“ (ty). „A oni poslouchají,“ dodává s úsměvem.
Upřímnost jako základ autenticity
Vedle toho Pavlína otevřeně přiznává, že její návrat k
Estée Lauder má i komerční aspekt: „Jasně, slyším ten paradox – podporuji ženy, aby se přijímaly takové, jaké jsou… a přitom spolupracuji s kosmetickou firmou, která jim chce něco prodat. To musím uznat.“
Zároveň ale nepopírá svou lásku k kosmetice. Pokud ji sledujete na Instagramu, víte, že se ráda dělí o své oblíbené produkty a tipy. „Chci vypadat co nejlépe,“ netají se. „Miluju
make-up! Je to forma hry, zábavy. Když jde o péči o pleť, přijímám své vrásky, ale stále chci, aby moje pleť zářila a odrážela to, kde se právě teď nacházím. Miluju kosmetiku a používám ji denně.“
Podle ní právě tato otevřenost dělá z ambasadorky silnou osobnost. „Jsem velmi upřímný člověk, který vám ukáže, co ty produkty umějí, protože jsem upřímná. Od května minulého roku používám výhradně
Estée Lauder. Řekla jsem si, že tomu jednoduše dám šanci, a totálně jsem se tomu oddala. Myslím, že jsem opravdu dobrým a čestným příkladem toho, co
Estée Lauder produkty dokážou.“ A i když v den našeho rozhovoru fungovala a cítila se jen na 80 % svých možností, my jí věříme na 100 %.
Pavlína Pořízková, leden 2025
Foto: Moses Berkson