Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Novinky

Andílci z Victoria's Secret jsou zpět

Magda Žůrková8. 3. 2023
Od poslední přehlídky Victoria’s Secret uplynuly dlouhé čtyři roky. A teď to vypadá, že se dočkáme další velké show. Ikonická značka spodního prádla totiž vstává z popela (anebo se tak alespoň tváří).
Obrovské kritice čelila značka v letech 2018 a 2019. Její zakladatel Edward Razek se v minulosti nechal slyšet, že nevidí důvod, proč by se na jejich přehlídkách měly objevovat plus size nebo transgender modelky. Časem navíc vyplulo na povrch, že Les Vexner, tehdejší výkonný ředitel Victoria’s Secret, udržoval blízký vztah s již zesnulým Jeffreym Epsteinem, delikventem, který čelil obvinění ze sexuálního zneužívání nezletilých. 
Po sérii skandálních událostí značka v roce 2019 prošla výrazným rebrandingem: a proměna byla znát jak na vzniku kolekcí s širší škálou velikostí, tak i náhlém angažování plus size modelek v oficiálních kampaních. S odstupem let již nejde o nic převratného, stačí se podívat třeba na Rihannin úspěšný brand Savage X Fenty nebo značku Yitty, pod níž je pro změnu podepsaná rapperka Lizzo — oba brandy přitom přirozeně reflektují spektrum zákaznic a jejich diverzitu — a vedle nich pak kampaně Victoria’s Secret, ať projdou jakýmkoliv posunem, působí trochu křečovitě, zkostnatěle.
Bridget Hall, Victoria's Secret Fashion Show, 2002
1 / 44
Bridget Hall, Victoria's Secret Fashion Show, 2002
Foto: Gregory Pace/FilmMagic

Slavní andílci: Kdo se mezi ně kdy zařadil a ještě zařadí? 

V pětici původních andílků zářila i Daniela Peštová. V roce 1997 se objevila v kampani na Victoria’s Secret společně s Helenou Christensen, Karen Mulder, Stephanie Seymour a Tyrou Banks. Se slavnými křídly na zádech se prošla i Karolína Kurková (v letech 2000-2008). A jsou tu i jména typu Adriana Lima, Candice Swanepoel, Stella Maxwell nebo Taylor Hill, jejichž jména byla se značkou Victoria’s Secret úzce spojená.
Co od značky můžeme očekávat v nejbližší době? Vrátí se známé tváře? To ještě není jisté, ovšem již nyní TImothy Johnson, finanční ředitel značky, slibuje pro začátek zbrusu novou verzi show (a právě velkolepými přehlídkami byla značka během své existence proslulá). Více informací by vedení mělo poskytnout v průběhu tohoto roku, tak se nechme překvapit.