Vogue LeadersVyberte nejlepší společenský projekt roku a podpořte vizionářky, které budují lepší Česko
Kateřina Špičáková27. 2. 2025
V anketě Vogue Leaders: Nejvlivnější ženy jsme se letos rozhodli ocenit nejen jednotlivé osobnosti, ale i jejich iniciativy. Podívejte se na společenské projekty, které loni přitáhly nejvíce pozornosti a nadále se snaží měnit svět k lepšímu.
„Společenské projekty určují kulturní a sociální směřování naší doby. Ženy nominované v této kategorii považujeme za vizionářky, které svými iniciativami přinášejí reálné změny, překonávají hranice a ukazují, čeho všeho je možné dosáhnout,“ říká
Michaela Seewald, vydavatelka a CEO Vogue CS, ke kategorii
SPOLEČENSKÝ PROJEKT ROKU v anketě
Vogue Leaders: Nejvlivnější ženy 2025.
Mezi nominovanými najdete například
projekt Žárovky – platformu, jež rozvíjí a propojuje mladé talenty nad tématy, která jsou důležitá nejen pro ně, ale i celou společnost. Komunita kolem projektu Žárovky vyrůstá z mladých lidí s největším impaktem v Česku a zahraničí. Nadační fond Žárovky jim navíc poskytuje zázemí pro sdílení myšlenek, růst a příležitosti. Spoluzakladatelkou NF Žárovky je
Alexandra Kala, CEO společnosti Profimed, filantropka a ambasadorka Národního divadla a 2. ekonomické transformace.
V roce 2024 společnost silně oslovila citlivá, přitom úderná putovní výstava projektu
Moje tělo je moje, který založila umělkyně
Ridina Ahmedová v návaznosti na úspěšný podcast Sádlo. Hlavním cílem projektu je otevírat diskuzi o body shamingu, který je stále běžnou součástí každodenního života a může vést k závažným a dlouhodobým psychickým problémům. Výstava dokázala přiblížit příběhy konkrétních lidí, kteří se s různými formami body shamingu v životě museli potýkat, dnes už ale vědí, že jejich hodnota není definovaná ani urážkami a komentáři druhých, ani jejich fyzickou podobou.
Postavení žen, kvalita dětství a umělá inteligence jsou aktuálně třemi hlavními oblastmi zájmu
think tanku Solvo, který svoje aktivity zakládá na tvrdých datech a myšlence, že si nemůžeme dovolit plýtvat potenciálem. Solvo přináší odvážné návrhy společenských změn, jež ve výsledku povedou k větší kvalitě života nás všech. Hlavní osobností think tanku se stala podnikatelka
Ivana Tykač, která patří mezi desítku nejvlivnějších žen Česka.
Komplexní kampaň
Mámy to chtěj taky v roce 2024 zaplavila vestibuly pražského metra, objevila se ve více než třiceti českých médiích a na sociálních sítích zasáhla téměř milion lidí. Stojí za ní platforma Mumdoo, která se dlouhodobě snaží zlepšit postavení a příležitosti matek malých dětí na trhu práce a propojuje profesionálky přímo se zaměstnavateli.
Platformu Mumdoo společně založily a vedou Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová.
Manažerky, podnikatelky a další úspěšné ženy českého byznysu vytvořily
Inspire & Impact Network coby vlivnou platformu, která chce změnit Česko k lepšímu. Mezi její hlavní témata patří postavení žen v pracovním světě, zvýšení flexibility pracovního trhu nebo třeba podpora sociálně znevýhodněných. Zakladatelkou Inspire & Impact Network je topmanažerka a ředitelka se zkušeností z velkých českých i nadnárodních firem
Renata Mrázová.
Anketa Vogue Leaders: Nejvlivnější ženy roku 2025 probíhá za podpory Mercedes-Benz. Vaše volba má sílu! Buďte součástí změny a dejte hlas úspěšným Češkám a Slovenkám, jež svými činy a vizemi inspirují a otevírají cestu dalším generacím. Účast v anketě vás automaticky zařazuje do slosování o pobyt na dvě noci pro dvě osoby v luxusním hotelu Fairmont Golden Prague. Ten se otevře již na jaře 2025. Poukaz čítá také skvělou snídani, tříchodové menu pro dvě osoby v restauraci Zlatá Praha i vstup do Fairmont Spa & Wellness.