Vogue LeadersSourozenecká síla v módě: Zakladatelky módní značky o společném snu a podnikání
Kristýna Jandová25. 3. 2024
Řízení módní značky je náročný úkol, a to i pro sestry, které sdílejí společnou vizi. Zakladatelky Moré Noir, Bulharky Sandra a Karla, ale vidí v tomto spojení spíše sílu než překážku. „To, že můžeme sdílet vášeň pro módu a společně budovat Moré Noir, je splněný dětský sen."
Foto: Moré Noir
Zakladatelky Moré Noir Sandra a Karla
Příběh značky se začal psát v roce 2016 u břehů Černého moře, odkud si její zakladatelky odnesly vzpomínky na bezstarostné letní dny a touhu zachytit prázdninovou esenci v oblečení. I proto se jim právě Černé moře stalo inspirací při zvolení jména
Moré Noir. Zpočátku se zaměřovaly na destination wear, ale brzy se jejich vize rozšířila. V příštím roce se pak chystají i na premiéru zimní kolekce zaměřené na pleteniny „Moré Noir se pohybuje na pomezí elegance a nezávislosti, odráží tak naše myšlenky i pocity,” říkají.
Módní svět Sandru okouzlil už ve třinácti letech. Slavní návrháři, supermodelky, ikoničtí fotografové a přední stylisté – to vše v ní zažehlo sen o kariéře v tomto fascinujícím oboru. Sen, který se stal skutečností, když se Sandra spojila se svou sestrou Karlou a společně založily módní značku Moré Noir. Co dělá ze sourozeneckého dua dokonalý tandem? Sandra vystudovala design oděvu na prestižní londýnské Central Saint Martins College, o deset let později v jejích stopách šla i sestra Karla, která se vydala cestou módního průmyslu a obor módní byznys vystudovala na Istituto Marangoni. Jak kreativně spolupracují a mísí své individuální styly, aby vytvořily jednotnou a jedinečnou značku?
Jak vaše spolupráce ovlivnila váš sesterský vztah?
Spolupráce pronikla do všech oblastí našeho života a obohatila jej. Abychom z ní vytěžily maximum, musíme respektovat vzájemnou individualitu a vnímat své odlišnosti jako zdroj síly. Tento neustálý proces je klíčem k uvolnění našeho nejlepšího tvůrčího potenciálu.
Jak se vám povedlo sladit své individuální styly a vytvořit jednotnou vizi značky?
Inspirují nás harmonie protikladů a tvoříme oblečení, které působí silně a zároveň je okouzlující. Naše oděvy balancují mezi oběma póly, v rafinovaném prostoru, kde se – jak věříme – setkávají instinkt a intelekt. Naše společná vize je jasná: oslavovat ženskou sílu a krásu v kontextu současného světa.
Co nejcennějšího jste se od sebe navzájem během podnikání naučily?
Že cesta k úspěchu je dlážděna trpělivostí a vytrvalostí.
Jak se vám s desetiletým věkovým rozdílem povedlo propojit kreativní a obchodní zkušenosti při budování značky?
Vzájemné učení je pro nás základním kamenem. Věkový rozdíl vnímáme jako neocenitelnou sílu a jedinečnou příležitost k vzájemnému obohacení. Díky němu se můžeme učit jedna od druhé, sdílet odlišné úhly pohledu a životní zkušenosti.
Kde hledáte inspiraci pro svou tvorbu?
Příběhy v nás probouzejí neodolatelnou vášeň, ať už se odvíjejí na stránkách knih, nebo na filmových plátnech. Mezi naše nedávno objevené poklady patří filmy Maestro, Chudáčci a Všichni moji cizinci, ale s nadšením se vracíme i k nadčasovým klasikám jako Mé jméno je láska, Paříž, Texas a Velká nádhera.
Na své tvůrčí cestě jste jistě narazily na nějaké výzvy nebo překážky. Jak se s tím vyrovnáváte?
A víte, co se ukázalo jako nejspolehlivější pomoc? Uniknout z labyrintu vlastních myšlenek a ponořit se do radostí, které nám život nabízí skrze práci, již milujeme.
Co pokládáte za svůj největší obchodní úspěch?
Naším největším úspěchem je, že jsme zůstaly nezávislé a autentické.
Co byste poradily začínajícím podnikatelkám, zejména sesterským týmům, které chtějí rozjet vlastní podnik?
Držte se jedna druhé v dobrých i zlých časech.