Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

Dobré věci vyžadují čas. Remco Van Kamp o náročné rekonstrukci pražského secesního klenotu

Veronika Pařízková2. 12. 2024
Luxus s úctou k tradici a nadšením pro spolupráci s lokálními značkami. Takový je hotel W Prague, nově otevřený v prostorách někdejšího Grand Hotelu Evropa. Jeho generální ředitel Remco Van Kamp v rozhovoru osvětluje pozadí náročné rekonstrukce i hodnoty, které za W Prague stojí.
Remco Van Kamp
Foto: W Hotel / Alexander Hudák, Vojtěch Veškrna, Jiří Lízler
Remco Van Kamp

Vedete hotel, který stojí na Václavském náměstí od roku 1872. Co jste věděl o Praze a její historii, než jste sem přišel?

Věděl jsem, že je to jedno z nejkrásnějších měst v Evropě a že v mnoha historických částech města máte pocit, jako byste vstoupili přímo do pohádky. Samozřejmě jsem taky slyšel o pivní kultuře a o tom, jak jsou Češi hrdí na své tradiční jídlo. A nebylo pro mě nic neznámého, že Praha je mezi cestovateli nesmírně oblíbená, že její návštěvu má na svém pomyslném seznamu mnoho lidí anebo že mezi Prahou a Budapeští existuje z hlediska mezinárodního cestovního ruchu zajímavá konkurence. 

Grand Hotel Evropa, dříve Grand Hotel Šroubek, byl pro Čechy vždy synonymem prvotřídní kvality. Byl pro vás velký závazek navázat na tuto tradici?

Rozhodně. S vědomím, že pan Šroubek byl vášnivý cestovatel a vizionář své doby, jsme se zavázali nejen pokračovat v jeho odkazu, ale také jej pozvednout na novou úroveň. V rámci portfolia Marriott je W Hotels luxusní lifestylová značka, a tento přístup pro nás tedy není nový. Je součástí naší DNA. Bereme v úvahu tradiční aspekt a naprosto jej respektujeme, z pohledu značky se však primárně zaměřujeme na současné a budoucí trendy. Marriott International má osm luxusních značek, například The Ritz-Carlton, St. Regis nebo Bulgari. Jejich prostřednictvím redefinujeme budoucnost přepychu a nabízíme nadstandardní cestovní zážitky. U těch klademe důraz na kontext a jemné detaily, což našim hostům umožňuje, aby se plně ponořili do poznávání světa, užívali ho všemi smysly a věnovali se svým vášním.

Proč jste se rozhodli investovat právě do pražského Grand Hotelu Evropa?

Cílem W Hotels je být průkopníkem v nově vznikajících atraktivních destinacích, být jedním z prvních hráčů na poli luxusního životního stylu a propojit to v jeden funkční celek. Naší metou je vytvořit pulzující, společenské prostory, zaměřujeme se na koncept moderní vstřícnosti s luxusními službami, které přispějí k rozvoji životního stylu města. W Hotels má silnou identitu značky spojenou s hudbou, módou a designem, která dobře rezonuje s kosmopolitními cestovateli i místními obyvateli. Kromě toho se snaží být více než jen místem k ubytování; vytváříme destinaci, která nabízí komplexní gastronomické a kulturní zážitky.
W Hotel
Foto: W Hotel / Alexander Hudák, Vojtěch Veškrna, Jiří Lízler
W Hotel

Budova je od roku 1958 památkově chráněna. Jak náročná byla renovace působivých detailů či celků, které objektu dodávají onen pověstný nádech „art de vivre“?

Dědictví historické budovy bylo promyšleně začleněno do moderního designu hotelu W Prague. Zachovali jsme klíčové architektonické prvky, spojili je se současnou estetikou a vytvořili prostředí, které ctí kulturní význam místa a zároveň hostům nabízí moderní luxus. Designéři museli zachovat a obnovit většinu interiérů v památkově chráněné budově a prostor pro úpravy byl malý. Britské studio AvroKO a pražská pobočka Chapman Taylor musely úzce spolupracovat s památkovým úřadem, který jejich návrh schvaloval. V původní budově byly navíc pečlivě provedeny veškeré řemeslné práce, což bylo nesmírně časově náročné. Na nádvoří hotelu vznikla moderní budova oválného tvaru, která má tři podzemní podlaží (Minus One, AWAY Spa a parkoviště). Vzhledem k řemeslnému zpracování, zachování mnoha prvků z roku 1905 a přístavbě nové budovy je pochopitelné, že dokončení tohoto projektu trvalo poměrně dlouho. Jak všichni víme: „Dobré věci vyžadují čas, ale velké věci trvají o něco déle.“ 

Velmi mě zaujalo vaše zapojení místních, českých značek. Lustry na míru od Preciosy, nábytek od Tonu a Polstrinu, venkovní posezení od opavské značky Todus… Proč jste vsadili na české výrobce?

Lokální brandy jsou pro W Hotels zásadní. I nadále budeme spolupracovat s místními trendsettery a nejlepšími osobnostmi místní scény v oblasti gastronomie, designu i dalších oblastí. Máme v plánu používat místní značky v restauraci, v našich barech nebo v pokojích. Budeme například nabízet vína z místního vinařství Jaroslav Osička. V AWAY Spa je kosmetická značka mezinárodní a jmenuje se Comfort Zone, ale budeme také spolupracovat se slovenskou kosmetickou značkou Smyssly. V prostorách Minus One a W Lounge budou naši hosté používat unikátní, ručně vyráběné české sklo značky Klimchi, která zároveň v hotelu otevře svůj první vlajkový butik.
Remco Van Kamp má více než třicetiletou zkušenost s vedením prémiových hotelů napříč celým světem. Narodil se v Nizozemsku, kde ve městě Hague vystudoval hotelovou školu MHS Hotelschool. Jeho cesta mezinárodními hotely začala v Le Royal Meridien v Hamburku. V průběhu let vystřídal řadu postů v hotelech v Paříži, Monaku nebo Amsterdamu. V roce 2022 se stal generálním ředitelem W Prague patřícího do sítě Marriott International. Remco Van Kamp a jeho tým jsou zodpovědní za celkovou rekonstrukci, kterou slavný objekt na Václavském náměstí prochází. Remco Van Kamp žije nyní v Praze i s rodinou se třemi malými dětmi.
W Hotel
1 / 5
W Hotel
Foto: W Hotel / Alexander Hudák, Vojtěch Veškrna, Jiří Lízler

Celý rozhovor si můžete přečíst v nejnovějším vydání Vogue Leaders, které je společně s prosincovou Vogue CS právě v prodeji.

Přidejte se k Vogue Leaders na LINKEDIN.