Vogue LeadersJonáš Čumrik a think-tank Solvo hledají klíč k srdci generace Z
tým VOGUE31. 3. 2025
Království za jasný a účinný návod, jak nadchnout nebo něco prodat generaci Z, by dal nejeden boomer. Pomyslný klíč k mladým chce najít think–tank Solvo, který si proto do svého poradního sboru přizval Jonáše Čumrika.
Foto: Solvo
Jonáš Čumrik s experty Solvo
Generace Z dělá věci jinak. Jinak přistupuje k práci, jinak ke vztahům, jinak nakupuje, jinak navazuje a udržuje vztahy. Přijít jí na kloub je alfou a omegou mnoha starších marketingových stratégů i zaměstnavatelů. Co mladí opravdu chtějí, co je zajímá a co je pro ně důležité, bude pod křídly
Institutu Solvo zjišťovat expert na mladou generaci Jonáš Čumrik, který se stal novým členem jeho poradního sboru.
Solvo tím posiluje svůj tým expertů, jehož součástí jsou i profesor Miroslav Bárta, Kateřina Havrlant, Tomáš Spurný nebo Marek Prchal. „Chceme namixovat naši generaci tou mladší a Jonášova expertiza je přesně to, co v našem týmu dosud chybělo,“ vysvětluje zakladatelka Solva
Ivana Tykač. Cílem think-tanku je přinášet návrhy společenských změn založené na tvrdých datech a s myšlenkou, že Česko si nemůže dovolit plýtvat potenciálem. A už vůbec ne mladým potenciálem.
„Profesně vídám mnoho subjektů, které se snaží o něčem mladé buď přesvědčit, něco jim prodat nebo je zaměstnat, ale vždy narazí. Nedaří se jim, a tak argumentují tím, že mladí jsou hrozní. Možnost stát se součástí Solva mi dává naději, že přineseme jasný recept nejen na to, jak vytvořit ideální podmínky pro zaměstnávání mladé generace, ale i na spoustu dalších otázek, jež si kladou lidé, kteří mladé neprávem označují za
snowflakes,“ říká Jonáš Čumrik.
Think-tank Solvo se zaměřuje na aktuální společenská témata, která mají v konečném důsledku dopad na nás všechny. „Asi nejvíc mě znepokojuje, že se mladé ženy a mladí muži názorově oddělují a neumí spolu komunikovat. Hodně mladých mužů si přeje, aby ženy byly v domácnosti a staraly se o ně, a zastávají až proti-ženské pozice.
Mladé ženy chtějí naopak studovat a jít do světa. Jestli to takhle bude pokračovat, nebudou se rodit žádné děti, protože se chlapci a dívky prostě nepotkají,“ říká ředitelka think-tanku Michaela Marksová. I proto je podle ní důležité, aby v think-tanku byla zastoupena právě i generace Z.