Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

10 tipů na kvalitní content, který pomůže nakopnout váš byznys

Kateřina Špičáková27. 9. 2024
Bez silných sociálních sítí dnes neprodáte skoro nic. A bez kvalitního video contentu zase nebudete mít silné sociální sítě. Tady je deset nápadů, které posunou vaše podnikání na vyšší level.
Autor: Instagram @vogueczechoslovakia
Foto: Instagram @vogueczechoslovakia

Ukažte svůj běžný den

Samozřejmě se to týká vašeho pracovního dne. Ukažte svým zákazníkům, co jako podnikatel musíte běžně zařídit, oběhat, vyrobit. Můžete si dovolit krátké vsuvky typu: „Teď se zastavím na kafíčko a letím zase dál,“ nebo: „Teď vyřizuju maily, přišla mě pozdravit moje kočka – a už je zase pryč!“ Celkově ale své video udržujte na profesionální úrovni. Divákům tak ukážete, jak vás byznys funguje, což v nich vzbudí důvěru, zároveň mu ale prostřednictvím sebe sama dáte lidskou tvář. Lidé všeobecně milují příběhy o hard working girls.

Natáčejte tutorialy

Samozřejmě se jedná o tutorialy, v jejichž rámci svým zákazníkům ukážete, jak mohou v reálném životě používat to, co prodáváte. Pokud prodáváte oblečení, předveďte sledujícím, jak z jednotlivých kousků sestavit super outfit. Pokud prodáváte kosmetiku, step by step video vaší skin care routine s použím vašich oblíbených produktů je absolutní základ úspěchu. A když takové video odpálíte například srovnáním před a po, přičemž následně ukážete, jak jste z lesklé pleti s červenými flíčky vytvořila dokonale sjednocenou tvář, nemůže to uškodit. Pamatujte ale na důležitou věc: zákazníky nalákáte na výsledek, tedy na to, čeho díky vašemu produktu dosáhnou. Nechcete je upozorňovat na jejich problémy a nedostatky. Nikdy v žádném případě neříkejte: „Teď vám ukážu, jak se zbavit pupínků nebo zamaskovat větší břicho.“ Raději to formulujte následovně: „Teď vám ukážu, jak vykouzlit dokonalou pleť nebo sexy siluetu.“

Odhalte, co se děje v zákulisí

Důvěru svých zákazníků posílíte i tak, že jim ukážete, jak vaše produkty vznikají. Můžete jim ukázat dílnu švadleny, která šije dle vašich návrhů, anebo natočte zrychlené video, v kterém vyrábíte nějakou ilustraci, případně jak tisknete klíčenky na 3D tiskárně. Také k tomu můžete natočit voice over, ve kterém upozorníte na to, co je ve vašem produktu unikátní – ať už se jedná o nějakou část složení, nebo samotný způsob výroby.

Ukliďte si nepořádek, ale ať to sledující chytne!

Určitě sami víte, jak uspokojivé je sledovat video, ve kterém někdo uklízí a rovná věci. Když k tomu navíc hraje klidná hudba nebo autor příjemným hlasem něco šeptá, může to být hotový relax. I vy sami můžete natočit něco podobného, co souvisí s vaším podnikáním. Samozřejmě záleží na tom, co prodáváte, ale když ukážete, jak si rovnáte barvy nebo fixy, skládáte a do polic zakládáte oblečení, třeba podle barev, případně si přerovnáváte kosmetický kufřík, lidé se na to prostě budou rádi dívat.

Naskakujte na trendy, ale chytře

Sledovat aktuální trendy je zásadní především na TikToku: ať už frčí mob wife, brat summer, nebo demure, neznamená to, že se do daného trendu musíte měnit vy sami. Nezapomínejte, že pořád propagujete hlavně svoje podnikání, svoje produkty, ne sebe samotné. S podzimem se s železnou pravidelností vrací estetika dark academia, můžete tedy natočit video v duchu „Takto pomocí mých produktů vytvoříte rychlý a stylový dark academia make-up, který se hodí do školy i na party.“ Rezonuje také pokračování filmu Beetlejuice; tak proč nenatočit video à la: „Takhle bych se oblékla, kdyby mě Beetlejuice pozval na svatbu,“ a sestavit outfit z oblečení, které prodáváte.

Vyvracejte mýty, šiřte zajímavosti

Ve světě koluje spousta polopravd, nesmyslů a mýtů. Buďte tím, kdo uvádí věci na pravou míru – alespoň co se týče vašeho podnikání. Natočte video, kde rozeberete něco, co se říká o typu produktů, co prodáváte, nebo třeba o nějaké přísadě, která se nachází ve složení vašich produktů, případně klidně i o oblasti vašeho podnikání celkově. Upřesněte, proč to, co se říká, není pravda – a vysvětlete, jak je to doopravdy. Samozřejmě s nenásilným důrazem na propagaci vlastního zboží. Lidé mají také velmi rádi nejrůznější zajímavosti, takže ani těch se nebojte. Je to sice primárně zábava, ale perfektně vám zvýší dosah.

Předveďte, jak se staráte o zákazníky, především ty nespokojené

Když pracujete s lidmi, může se stát cokoliv. Spletete objednávku, splete se zákazník, zboží nedorazí ve stoprocentním stavu… Chyby dělá každý, důležité je, jak se k nim postavíte. Když natočíte video, ve kterém ukážete, jak se staráte o své zákazníky (i ty nespokojené), jak řešíte problémy a jaké náhrady nabízíte, důvěra mezi vámi a jimi se jen posílí.

Reagujte na recenze

Stejně jako je dobré ukazovat, jak se staráte o nespokojené zákazníky, je dobré brát v potaz také recenze, které vám lidé píšou. Někdo se rád rozvášní, dá si s recenzí opravdu práci a pečlivě popíše, jak mu váš produkt změnil život k lepšímu. Věnujte takovým komentářům pozornost a vyzdvihněte je pomocí videí, ve kterých pak i vy můžete přidat osobní příběh o tom, proč vlastně podnikáte, případně proč prodáváte dané produkty. Tento typ contentu pomáhá budovat jak samotný brand, tak i komunitu na něj navázanou.

Nezapomínejte na exkluzivní slevy a limitované nabídky

Slevy, časově omezené cenové nabídky, zvýhodněné balíčky – to vše na zákazníky zaručeně platí, s dobročinností to ale nepřehánějte. Nezapomeňte si zakládat na dojmu exkluzivity, něčeho jednorázového a výjimečného, co se nebude opakovat. V rámci video contentu se nebojte být kreativní a speciální akce jednou za čas pořádně podpořte.

Používejte highlights

Highlights na Instagramu jsou neocenitelné pro nově příchozí, potenciální zákazníky a sledující, kteří na vás narazili náhodou. Měla byste je využívat a měla byste v nich udržovat pořádek a řád. Určitě by neměl chybět výběr s videy, kde vysvětlujete filozofii svého brandu, přibližujete, co prodáváte a k čemu to slouží. Pokud prodáváte oblečení, využijte výběry, abyste oddělila jednotlivé kolekce nebo druhy oblečení, které v sortimentu máte. U make-upu a kosmetiky platí totéž. Když nabízíte ilustrace, nálepky nebo třeba printy či dekorace, můžete výběry dělit třeba podle témat, nálad, příležitostí nebo ročních období. Možností, jak být úspěšnými, je spousta. 
Přidejte se k Vogue Leaders na LINKEDIN.